NEWSROOM

« Tillbaka

McDonald’s fortsätter växa med wraps på menyn

McDonald’s introducerar ett helt nytt produktsegment, McWraps, och fortsätter därmed sitt långsiktiga arbete med att bredda och variera menyn – en starkt bidragande orsak till de senaste fem årens försäljningsrekord. Den 8 maj börjar McDonald’s servera varma wraps, tre med kyckling och ett kryddigt vegetariskt alternativ, på landets alla 219 restauranger.

– Vi vet att våra gäster vill ha många alternativ att välja mellan, och våra drygt 400 menykombinationer är en starkt bidragande orsak till de senaste fem årens försäljningsrekord och att vi fortsätter att växa. När vi nu introducerar detta helt nya produktsortiment ökar vi gästens valfrihet ytterligare, säger John Atherton, vd för McDonald’s.

McDonald’s omsättning uppgick till dryga 4,6 miljarder SEK 2011. Förutom satsningar på menyn ser John Atherton att utökade öppettider och renoverade och moderniserade restauranger bidragit till framgångarna:
– Vi ser väldigt positivt på 2012 och tror på fortsatt ökad tillväxt. Efter att ha moderniserat restauranger och optimerat våra lägen de senaste åren, ser vi nu stor potential i att öka nyetableringstakten igen. Min målsättning är 50 nya restauranger på fem år.

Till skillnad från de flesta andra wraps som finns på marknaden idag, serveras McWraps varma. De innehåller grillad eller krispigt panerad kyckling alternativt en kryddig vegetarisk bönburgare. Till detta adderas grönsaker som sallad, tomat eller gurka och smakrika såser med populära smaker som exempelvis sweet chili.

– Vi har lyssnat på våra gäster, som har efterfrågat ytterligare komplement till de traditionella hamburgarna; fräscha och mättande alternativ som är lätta att äta i farten, säger John Atherton.

Hundratusen virtuella McWraps 
I samband med introduktionen av McWraps släpper McDonald’s en uppgradering av sin mobilapp McDonald’s Sverige, med den helt nya funktionen Go&Get inkluderad. Go&Get visar på en karta var tusentals virtuella McWraps finns utspridda över hela landet, wraps som användaren kan plocka upp genom att trycka fast dem med fingret på mobilskärmen. Sedan gäller det att utan att släppa greppet ta sig till närmaste restaurang, där den digitala wrappen byts in mot en McWrap.
Relaterad media
Kontakt

@mcdse