NEWSROOM

« Tillbaka

McDonald’s vinner Grand Prix för bästa kampanj

McDonald’s vann Grand Prix i kategorin Årets Kampanj för ”McWrap” när StockholmMediaAward idag presenterades på China Teatern i Stockholm.

I vass konkurens med ett femtontal andra nominerade företag, tog McDonald’s tillsammans med sin mediebyrå OMD hem förstapriset för Årets Kampanj. Ett pris som belönas den annonsör och dennes mediebyrå som bäst genomfört sin kampanj med ett effektivt, disciplinoberoende, oväntat, och kreativt anslag mot en definierad målgrupp. Kampanjen skall kännas nydanande, innovativ, och helst utmana traditionella medielösningar.

En mycket glad Kajsa Dahlberg, digital marknadschef på McDonald’s, fick tillsammans med representanter från OMD gå upp och ta emot priset med motiveringen: "Ett glimrande exempel på hur man har integrerat helt nya mediemöjligheter med ett vasst kreativt koncept. Skapat en mängd unika kreativa lösningar för medieplaceringar och på ett kul sätt lockat kunderna hela vägen till restaurangen. Hatten av för årets (w)rappaste kampanj".

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på: www.stockholmmediaweek.com
Relaterad media
Kontakt

@mcdse