NEWSROOM

« Tillbaka

McDonald’s är ett av Sveriges 10 mest hållbara varumärken enligt studien Sustainability Engagement

Genom att arbeta långsiktigt och övergripande med hållbarhetsfrågor har McDonald’s rankats som ledande inom restaurangbranschen i studien.
– Det är naturligtvis extra roligt att få uppmärksamhet för våra många initiativ men även ett erkännande från de ledande debattörerna inom hållbarhet, säger Henrik Nerell, miljöchef på McDonald’s Sverige.

Sustainability Engagement Mapping är Sveriges största studie av den digitala opinionsbildningen inom hållbarhet i Sverige. Med utgångspunkt i det digitala samtalet på Twitter kartlägger studien de mest inflytelserika digitala opinionsbildarna inom hållbarhet och de mest hållbara företagen enligt dessa opinionsbildare.

Under torsdagsmorgonen bjöd Sustainable Brand Insight och Whispr Group in 150 opinionsbildare, VD:ar, marknadschefer och hållbarhetschefer för att presentera studien och vinnarna på Sjöfartshuset i Stockholm

– Vi fortsätter vårt hållbarhetsarbete och samtidigt som vi är stolta över att vi har minskat klimatutsläppen från våra restauranger med 41 % sen 2010, så inser vi att vi bara är i början av resan. Något som vårt medlemskap i Hagainitiativet har lärt oss är att det finns mycket att vinna på att företag delar med sig av det de gör - vi lär oss av andra och förhoppningsvis kan det vi lyckas med inspirera andra att driva på sin utveckling. Det är alltid roligt med uppmärksamhet, det sporrar fortsatt arbete och nya ansträngningar, säger Henrik Nerell.

Relaterad media
Kontakt

@mcdse